Na této stránce si můžete stáhnout hry a programy převedené z počítače Eureka A4. Programy mohou využívat hlas kompatibilní s rozhraním Microsoft Speech API. Jsou tedy přístupné jak vidícím, tak nevidomým uživatelům a to i bez použití odečítače obrazovky.
Všechny programy jsou zde v plné verzi.
Abc morse (Marek Susčík, 1991)
- tento program přeloží zadaný text do Morseovy abecedy.
Bahno 60 (Marek Susčík, 1994)
- karetní hra, kterou si můžete zahrát proti počítači.
Čísla (Marek Susčík, 1991)
- uhodněte číslo, které si počítač myslí.
Hádání čísel (Marek Susčík, 1991)
- počítač se pokusí uhodnout číslo, které si myslíte.
Houby (Marek Susčík, 1991)
- otestujte si své znalosti z oblasti hub.
Hra ciele (Milan Antal, 1991)
- hra procvičí váš postřeh, tím, že budete správně reagovat na různé zvukové signály.
Hra hokej (Milan Antal, 1991)
- zahrajte si hokej. V roli brankáře budete mít za úkol pochytat střely, jdoucí z různých stran na Vaši branku.
Hra kríž (Milan Antal, 1993)
- tato hra procvičí vaši paměť představivost a smysl pro kombinace. Vaším úkolem bude poskládat písmena podle abecedy do dvou řad uspořádaných do tvaru kříže.
Hra loď (Peter Lecký, 1994, úprava Milan Antal, 1996)
- stanete se prvním důstojníkem na válečné lodi a vaším úkolem bude zničit flotilu nepřátelských lodí a bezpečně s vaší lodí přistát.
Hra logik (Milan Antal, 1992)
- hra procvičí vaši paměť a smysl pro kombinace. Musíte uhodnout několikaciferné číslo tak, že zadáte jednotlivé cifry a poté se dozvíte, kolik z nich je správných a které jsou na správném místě.
Hra most (Milan Antal, 1992)
- zdařilá implementace společenské hry Boj na mostě.
Hra pameť (Milan Antal, 1991)
- zábavnou formou procvičuje vaši paměť na čísla, zvuky a tóny.
Hra sedma (Milan Antal, 2001)
- karetní hra, kterou si můžete zahrát proti počítači.
Hra šperk (Milan Antal, 1992)
- dobrodružná textová hra, v níž se vydáte pátrat po ztraceném diamantu.
Hra tanec (Milan Antal, 1991)
- tato hra procvičí vaši paměť na jména. Kolik jmen tanečníků si dokážete zapamatovat?
Hra tenis (Milan Antal, 1991)
- zahrajte si tenis. Budete mít za úkol pálkou odrazit míček, jdoucí z různých vzdáleností.
Hra vlak (Milan Antal, 1991)
- vaším úkolem je sledovat cestu vlaku a registrovat, kolik projede semaforů, mostů, tunelů či kolik veze cestujících.
Hra zlato (Milan Antal, 1991)
- cílem hry je najít zlatý poklad, který je ukrytý v jednom z políček tabulky.
Hra zvuky (Milan Antal, 1991)
- program generuje různé zvuky a tóny v závislosti na stisknuté kombinaci kláves.
Chrám zkázy (Marek Susčík, 1991)
- textová hra, v níž se v roli Indiana Jonese vydáte za zlatou maskou slunečního boha.
Kostky (Marek Susčík, 1993)
- inspirací pro tuto hru byl soutěžní pořad Videostop. Stejně jako soutěžící v tomto pořadu i Vy můžete zkusit štěstí a trefit stejná čísla na hracích kostkách.
Očko 21 (Marek Susčík, 1993)
- zahrejte si s počítačem karetní hru Očko 21.
Patience (ing. Miloš Patočka, 1992)
- karetní hra, v níž je Vaším úkolem správně setřídit karty pomocí jejich vzájemného posouvání.
Patnáctka (Marek Susčík, 1993)
- v této logické hře je vaším úkolem seřadit přeházené očíslované kostky pouze tím způsobem, že je budete vzájemně přesouvat.
Pexeso (Marek Susčík, 1992)
- klasické pexeso. Jednotlivá políčka ukrývají různá zvířata. Každé zvíře má k sobě přiřazenu melodii. Při odkrytí políčka je zahrána část melodie, při nalezení druhého shodného políčka je melodie dohrána.
Pomsta šíleného ataristy (Marek Susčík, 1991)
- textová hra, v níž se vydáte pomstít zničení svého počítače Atari 800 XL.
Příklady (Marek Susčík, 1991)
- program vyzkouší vaše dovednosti v základních matematických úkonech (sčítání, odčítání, násobení a dělení), na závěr vaše znalosti ohodnotí známkou jako ve škole.
Princ (ing. Miloš Patočka, 1991)
- dokážete vládnout městu a zajistit obživu a spokojenost jeho obyvatelům? Budete k tomu potřebovat rozvahu a nějaké ty počtářské schopnosti.
Rakety (Gary Pearse, z Eureky Advance upravil Petr Pařízek)
- ubráníte planetu Zemi proti nepřátelským raketám?
Šestý dóm smrti 1 (SuTrSoft, 1992)
- textová hra, v níž se vydáte pátrat po zmizelých vědcích v tajemných zákoutích Šestého dómu smrti
Šestý dóm smrti 2 (SuTrSoft, 1993)
- pokračování textové hry, v níž se vydáte pátrat po zmizelých vědcích v tajemných zákoutích Šestého dómu smrti
Šibenice (Marek Susčík, 1992)
- vaším úkolem je podle zadaného počtu písmen a polohy hádat názvy měst.
Test (Marek Susčík, 1991)
- program humorným způsobem prověřuje vaši inteligenci.
Virus (Marek Susčík, 1992)
- počítačovou síť napadl virus. Vaším úkolem je odhalit pachatele a oznámit jej kompetentním orgánům. Při pátrání budete mít k dispozici počítač, modem a telefon.
Vrah1 (Jiří Stojaník, 1994)
- textová hra, v níž je vaším úkolem dopadnout nebezpečného vraha.
Vzorce (Marek Susčík, 1991)
- tento program slouží k výpočtu obsahu a obvodu obrazců nebo k výpočtu objemu a povrchu těles.
Zvířata (Marek Susčík, 1991)
- počítač se pokusí uhodnout zvíře, na které myslíte. Z počátku mu to možná tak dobře nepůjde, ale uvidíte, že je učenlivý.
Zpět na hlavní stránku
Datum poslední změny stránky 4.3.2021